,,


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, 1 August 2011

1 Ramadhan 1432 H :)

Assalamualaikum semue :)
Ape khabar ? Sihat ? Semoge kite sentiase berade di bawah perlindungan Allah lagi2 bulan PUASA nie !
PUASE ? wahhhh ! [ buat2 tekejut la pulak kan --' ] ehem , ituu bukan nye terkejut , but EXCITED namenye :D yessssss ! sangat2 lahh excitedd ! ;D

Alhamdulillah :) , sedar tak sedar dah sampai pon bulan yang mulie nie kan ? :) Penghulu sgala bulan :)
Dah lame aku tunggu 1 RAMADHAN nie .. and akhirnye .... :) Tyme bulan puase nie laa nak gandekan pahala ,.. :) kankan ? dgn mengaji , bersedekahh , andd macam2 lagi lahh :) hah ! bulan puase nie jugak boleh mengelakkan kite melakukan kemungkaran ... ewaahhh , ade sound macam ustazah tak ? haha , takde ? --' cisssss ~!

ehhh , puase nie , takmao marah2 ... ekeke .. :) tadikan aku baru belajar sal doa2 nie .. ustazah kate doa kite akan dmkbulkan lagi2 bile bulan puase nie ... syok kan ? haha , jadikk kene la banyak berdoa , sembahyang 5 kali sehari ... itu yang WAJIB ! sembahyang terawih .. haaaa ... cakap sal sembahyang terawih nie lagy excited na pegy ! :D but , apekann daye , tahun nie rase macam tak brape bole pegi selalu je ... oleh sebab2 yang tertentu ... huhux ..  ehh , jgn pk bebukann .. h0h0 , yole , aku kan kne jdik babysitter so memalam mak suroh jage anak sdare la pulok --' haeshhh , takpe3 ... :)

haha , andd kann ... puase nie banyak2 kan la mengaji Quran .. Dah bulan puase nie baru la aku teingat nak ngaji .. bukan la maksud nyer sebelom bulan puase ni tak penah ngaji .. but jarang2 la ... n ehem2 , ak dah berazam nak habiskan 1 al Quran bulan puase nieh ! ;D insyaALLAH .. tady pon ustazah ade cakap .. kalau kite ngaji an , bukan sebab bulan puase je .. mungkin bile kite da ary2 bace Quran bulan puase nie , kite boleh mempraktikkan mase bulan2 bukan puase .. kankan ? ... :)

wahhh , banyak sangat ibadah yang boleh kite buat kan tyme bulan puase nie .. banyak pahala lagy tau ... tolong cikgu ke , mak ayah ke , sape2 je lah ... janji dikire ibadah n buat tu kene la ikhlas jugakk niat kerane ALLAH ... jangan puase sebab nak dapat upah or diet raye je --' kalo budak2 tu bley dpertimbangkan la agy .. :P

Bulan puase nie pon mesti ade bazaar kan ? wahhh ! ofcoz laahhh ! ;D lame daa tak rase suasane bazaar .. yela .. puase kan setahun sekali .. jadik bazaar pon same la kan .. hihi :P butttttt !!! haaaa  jangan membazir ! eicehhh , ak nie pon cam boleh pecaye je ... kalo kate pegi bazar tu .. mule la ... rambang mate ... rambang mate ape ?? yelahh ! dalam nak pilih makanan ! macam macam woooo ; D hah , but tahun nie ak berazam lagy sekali , nak beli ape yang pelu je ... :) takmao lebeh2 ... membazir amalam syaitan ... :)

err ... errr ... ase2 cam panjang jugakk ak tulis nie .. lenguh pulak ase jari2 nie .. ehex ... oke oke ...
stakat nie je la erk ... selamat bepuase ^^ selamat bersahur ^^ selamat bebuke ^^

SEMOGE RAMADHAN KITE KALI NIE DIBERKATI ALLAH S.W .T ... :)
AMIINNN ... )
ASSALAMUALAIKUM .. :)




selamat datang bulan mulia :D



haha dugaan semata mata :D
haha , jgn membazir time 'shoping' tu :P
lagi elok mengaji or beribadah :D

No comments:

Post a Comment